Hasło otwartości
towarzyszy elementom koncepcji w różnych skalach i znaczeniach, jako idea
odpowiadająca charakterowi współczesnej
edukacji akademickiej, opartej na dialogu, wymianie wiedzy, interakcji i
współpracy.
Publiczny parter i dach z
ogrodem są otwarte na kampus, piętra budynku są natomiast otwarte do środka. Przestrzenie
dydaktyczne i badawcze zostały rozplanowane wokół wielofunkcyjnego atrium -
miejsca integracji, wymiany i spotkań wszystkich użytkowników – wykładowców, doktorantów,
studentów i gości.
Wyjście poza obrys
parteru i zaaranżowanie wielofunkcyjnej przestrzeni publicznej pod zadaszonym
placem wejściowym, jest ważnym
elementem integracji nowego budynku z otoczeniem. Pod zadaszeniem umieszczono wyjście z parkingu
podziemnego, ogródki gastronomii, parking dla rowerów, siedziska i
zorganizowaną zieleń.
Zlokalizowanie w parterze
funkcji publicznych, dostępnych również dla użytkowników spoza wydziału
(przestrzeń wystawowa, kantyna, kawiarnia, aula), wzmacnia obecność budynku w
skali kampusu, czyni go użytecznym i atrakcyjnym dla szerokiego grona
odbiorców.